Monday, June 4, 2012

Tygutmaning 2




















Ett nattlinne till Effie som kan dras ihop nertill för att bli en sovpåse. Tyget är en stuvbit sidentrikå jag fyndade förra sommaren. Känns nästan hädiskt att använda bomull-lycra till avslutningarna när plagget är i siden. Jag lät halsmudden vara ganska lös och ärmarna långa så det funkar som nattlinne när Effie blir lite äldre.


Det gick åt 0,65m till sovpåsen. Totalt har jag sytt  2,15 + 0,65 = 2,8m. Om jag ska räkna med mudden till sovpåsen så är jag uppe i 2,87m. Och nu har jag FUSKAT. Jag har köpt 2 x 0,5m tyg fast jag ännu inte sytt 3m. Ja, det är sant. Har köpt en bit ljus(offwhite) och en bit svart trikå som ska bli midjebyxor med fossingar till Effie. Neutrala färger önskades så det gick inte att ta något ur den brokiga trikåhögen.

No comments:

Post a Comment